معرفی برترین کتاب های مدیریت زمان در دنیا

فهرست مطالب مقاله
برترین کتاب های مدیریت زمان چه کتاب هایی هستند؟ شما نیز دوست دارید در زمان کمتری کارهای بیشتری انجام دهید، اما نمیدانید از کجا شروع کنید؟ تحقق این امر چیزی خارج از این دنیا نیست. تمام آنچه که شما نیاز دارید داشتن مهارت مدیریت زمان است.
چه در خانهی خود باشید و چه در دفتر کارتان، در اکثر مواقع بسیاری از مردم تلاش میکنند تا برنامه ریزی کرده و ساعات کاری خود را به درستی مدیریت کنند. کارآفرینان نیز همیشه در تلاش هستند تا در مسابقه با زمان پیروز شوند. به همین علت افزایش اراده و تقویت انظباط شخصی قدمی مهم در مدیریت درست زمان است؛ در غیر این صورت، تمام حواسپرتیهایی که در اطراف ما هستند مانع از انجام درست و به موقع کارهایمان میشوند.
امروزه مدیریت زمان اهمیت زیادی در رسیدن شما به موفقیت دارد و خواندن کتاب های مختلف در این حوزه میتواند این مهارت را در شما تقویت کند. این موضوع نه تنها شما را قادر می سازد تا نتایجی با کیفیت عالی را ارائه دهید بلکه به شما کمک میکند تا به سرعت آنها را به سرانجام برسانید.
(پیشنهاد ما مقاله تندخوانی کتاب های الکترونیکی)
در این مقاله، قصد داریم 10 مورد از برترین کتاب های مدیریت زمان را برای شما معرفی کنیم. مطالعهی این مقاله 7 دقیقه از زمان شما را به خود اختصاص میدهد و در پایان آن شما با بهترین کتاب های مدیریت زمان آشنا خواهید شد. پیشنهاد میکنم با ما تا انتهای مقالهی برترین کتابهای مدیریت زمان در دنیا همراه باشید.
برترین کتاب های مدیریت زمان در دنیا چه کتاب هایی هستند؟
1- هفت عادت مردمان بسیار موثر
درسهای قدرتمند در تغییر شخصی اثر استفان آر. کاوی
اگر می خواهید بهره وری خود را از نظر حرفه ای و شخصی افزایش دهید خواندن کتاب هفت عادت مردمان بسیار موثر را از دست ندهید. این کتاب برای اولین بار در سال 1989 منتشر شده است و بر ایجاد عادات جدید تأکید دارد. در این کتاب، بررسیهایی درزمینهی عادتهای رفتاری و ذهنی انجام شده است. استیفن کاوی این ۷ عادت انسانی را در سه دسته طبقه بندی کرده است. او در این کتاب به معرفی این عادات میپردازد.
کاوی با قیاس قرار دادن سنگها، سنگریزهها، شن و ماسه در یک شیشه به شما در تشخیص آنچه اهمیت دارد کمک میکند. اگر کار خود را با قرار دادن چیزهای کوچک مانند سنگریزه یا شن شروع کنید، سنگها در شیشه جا نمیشوند. با این حال، اگر ابتدا فضای شیشه را با سنگ پرکنید آنگاه قادر هستید که موارد جزئی و کوچک را نیز مانند شن و ماسه در اطراف آن جای دهید.
کتاب هفت عادت مردمان مؤثر چنان تاثیرگذار بوده که تاکنون به ۴۰ زبان ترجمه شده و برای مدتها در صف اول پرفروشترین کتابهای مدیریت زمان قرار داشته است.
2- بیست و سه راه غلبه بر تنبلی
راهنمای ساده تسلط بر کارهای دشوار و شکستن عادت به تعویق انداختن اثر S.J. اسکات
یکی دیگر از کتاب های مدیریت زمان، کتاب 23 راه غلبه بر تنبلی است. اگر با اهمالکاری دست و پنجه نرم میکنید، بدون شک این تنها کتابی است که باید در اختیار داشته باشید. استیو اسکات، که به ایجاد محتوایی قابل اجرا مشهور است، در این کتاب راهکارهایی را ارائه میدهد که هنگام انجام کارهایمان در آنها غرق شویم و میتوانیم بلافاصله آنها را به اتمام برسانیم.
این کتاب با توضیح دلایل اهمالکاری شروع میشود. درک این دلایل به ما قدرت بیشتری میدهد تا هنگام تعویق افتادن کارهایمان را تشخیص دهیم. پس اگر جز آن دسته از افرادی هستید که در انجام کارهایشان تعلل میکنند، توصیه میکنیم که حتما این کتاب را مطالعه کنید. اگر به این مسئله نپردازید، موفقیتتان را محدود کرده و احتمال دستیابی به اهدافتان را کاهش دادهاید.
3- قورباغهات را قورت بده
21 راه برای جلوگیری از به تعویق انداختن و انجام کارهای کمتر در زمان کم اثر برایان تریسی
اگر تعلل شما همچنان ادامه دارد، قورباغهتان را قورت دهید. وقت آن است که دیگر تعلل را متوقف کنید و کارهای مهم خود را انجام دهید. یک جمله قدیمی گفته است که اگر اولین کاری که هر روز صبح انجام میدهید خوردن یک قورباغه زنده و انجام یک کار سخت است، شما از اینکه میدانید بدترین و سختترین کارتان در طول روز انجام شده است، احساس رضایت خواهید داشت. از نظر برایان تریسی، خوردن قورباغه استعاره از پایان یافتن چالش برانگیزترین کار شماست.
4- چهار ساعت کار در هفته
زندگی در هر کجا و پیوستن به ثروتمندان جدید اثر تیموتی فریس
در این کتاب میآموزید، چطور با ۴ ساعت کار در هفته تبدیل به یک ثروتمند شوید. برای این که بخشی از ثروتمندان باشید و سبک زندگی آنها را داشته باشید، چه کارهایی باید انجام دهید. معمولا همه ما دوست داریم بدون این که کار کنیم یک سیستم فوق العاده از جریان درآمدی را داشته باشیم.
تیموتی فریس، نویسندهی کتاب پر فروش چهار ساعت کار در هفته که یکی از برترین کتاب های مدیریت زمان میباشد، به خوانندگان نشان میدهد که چطور میتوانند با مدیریت زمان و با کاهش تعداد ساعات کاریشان به بهرهوری بسیار بالایی دست پیدا کنند. به عنوان مثال به این موضوع میپردازد که چگونه تیم از 40 هزار دلار در سال و 80 ساعت کار در هفته، به 40 هزار دلار در ماه و 4 ساعت کار در هفته رسید؟
5- به انجام رساندن کارها
هنر بهره وری بدون استرس اثر دیوید آلن
یکی دیگر از کتاب های مدیریت زمان نوشته ی دیوید آلن میباشد. این کتاب از زمان انتشار در سال 2001، نه تنها به یکی از تأثیرگذارترین کتاب های مدریت زمان و تجاری در تمام دوران تبدیل شده است بلکه کتابی خاص برای سازماندهی کارها ، افزایش تمرکز و تقویت انظباط شخصی در نظر گرفته شده است. اگرچه آلن در طول سالها این کتاب را دستکاری کرده، اما مفهوم اصلی آن دست نخورده باقی مانده است. وقتی ذهنی روشن و خلاق دارید، میتوانید افکار خود را سازماندهی کنید، ایدهتان را به کار بگیرید و بهرهوری خود را بالا ببرید. او علاوه بر ارائهی تکنیکهایی در مورد مدیریت زمان به موضوعاتی از قبیل سازماندهی ذهن و هدفگذاری نیز میپردازد.
6- کار عمیق
قوانینی برای موفقیت متمرکز در جهانی پریشان اثر کال نیوپورت
کار عمیق چیست؟ کال نیوپورت، نویسندهی این کتاب، کار عمیق را اینگونه تعریف میکند: انجام دادن فعالیتهای حرفهای در متمرکزترین حالت ممکن بدون توجه به حواس پرتیها.
کار عمیق توانایی تمرکز بدون حواس پرتی بر یک وظیفهی شناختی است. این مهارتی است که به شما امکان میدهد به سرعت بر اطلاعات پیچیده مسلط شوید و در مدت زمان محدود، نتیجهی بهتری را کسب کنید.
این تلاشها ارزش جدیدی ایجاد میکند، مهارت شما را بهبود میبخشد و خبر خوب این است که نیوپورت رشتههای خاصی را بیان میکند که ذهن و عادتهای شما را متحول میکند تا بتوانید تمرکز کنید و به کارهای خود بپردازید. کار عمیق بهرهوری شما را در انجام کار افزایش میدهد و به طور خلاصه، کار عمیق مانند یک قدرت فوق العاده است که به جای اثبات بد بودن حواس پرتی، به قدرت مخالف آن ارزش داده و تمرکز را مورد توجه قرار میدهد. این کتاب یکی از پرفروشترین کتاب های مدیریت زمان در دنیا است.
7- 168 ساعت
شما بیش از آنچه فکر می کنید وقت دارید اثر لورا وندرکام
یکی دیگر از کتاب های مدیریت زمان 168 ساعت می باشد. آیا می دانید همه ما در یک هفته 168 ساعت یکسان داریم؟ به نظر شما چرا برخی از افراد میتوانند از تک تک دقایقشان در روز استفاده کنند اما برخی دیگر با مشکل مواجه میشوند؟
نویسنده پرفروش کتاب 168 ساعت، لورا وندرکام، از داستانهای واقعی افراد موفق و خوشبخت استفاده میکند. او کشف کرد که آنها روشهای خلاقانه ای برای ایجاد وقت برای چیزهای مهم پیدا میکنند.
همه فکر میکنند که وقت کافی برای انجام کارهایی که می خواهند انجام دهند ندارند، اما از دید این کتاب ما وقت بسیار زیادی داریم. اگر سعی کنید همه کارها را با هم انجام دهید، همیشه احساس عقب ماندگی خواهید کرد. اما اگر بتوانید روی برخی از کارهای اصلی خود تمرکز کنید، و هر کاری را به ترتیب و با اولویت خاص خود انجام دهید آنگاه وقت زیادی برای انجام آن خواهید داشت.
8- مانیفست چک لیست
چگونه امور را درست کنیم اثر آتول گاوند
نویسنده پرفروش آتول گاوند با تکیه بر تجربیات گذشته خود به عنوان یک جراح توضیح میدهد که تسلط بر هنر مدیریت زمان به این آسانی نیست. برای اینکه از وقت خود به درستی استفاده کنید، باید مجموعه خاصی از مهارتها و تکنیکها را داشته باشید و اعتقاد دارد برای یادگیری این مهارتها فرد حتماً باید مطالعه داشته باشد.
گاوند با استفاده از سادهترین روشها مانند، چک لیست، استدلال قانع کنندهای ارائه میدهد که ما میتوانیم بهتر عمل کنیم. وی در داستانهایش نشان میدهد که چکلیستها چه کاری میتوانند انجام دهند، چه کارهایی نمیتوانند، و چگونه میتوانند پیشرفتهای چشمگیری در زمینههای مختلف داشته باشند و بینش های متفاوتی ایجاد کنند. این کتاب نیز یکی از برترین کتاب های مدیریت زمان در دنیا به شمار میرود.
9- اصل گرایی
پیگیری نظم یافته کمتر اثر گرگ مک کیون
خواندن این کتاب به تمامی کسانی که در جستجوی موفقیت و رشد فردی هستند پیشنهاد میشود.کتاب اصلگرایی اثر گرگ مک کیون یکی از کتابهای بینظیری است که در زمینه بازدهی و راندمان افراد نوشته شده است. در این کتاب، وی توصیف میکند که برای افزایش بهرهوری خود ابتدا باید مفهوم اولویت بندی کار درک شود، زیرا به شما کمک میکند تا روی چیزهایی که بیشترین اهمیت را دارند تمرکز کرده و درک مطلب خود را افزایش دهید. همچنین با تأکید بر اهداف مهم، رویکردی حداقلی را برای وظایف و تعهدات بیان می کند.
10- ذهن سازمان یافته
فکر مستقیم در عصر بیش از حد اطلاعات اثر دنیل جی لویتین
تعداد زیادی از کتاب های مدیریت زمان وجود دارد که درباره لیستها، برنامهها، سبککار و سبک زندگی صحبت میکنند. با این حال، لویتین نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، آنچه را که در مغز اتفاق میافتد، بررسی میکند. از خستگی ناشی از تصمیمگیری بیش از حد تا خستگی جسمی، این کتاب تحقیقی در مورد چگونگی مدیریت ذهن ما از دیدگاه عصب شناسی را معرفی میکند و به تاثیر ذهن سازمان یافته بر مدیریت زمان می پردازد.
در این مقاله سعی کردیم ده مورد از پرفروشتریت و برترین کتاب های مدیریت زمان را معرفی کنیم و متوجه شدیم که مدیریت زمان، فرآیند سازماندهی و برنامه ریزی است که چگونگی تقسیم زمان را بین فعالیتهایتان را مشخص میکند. مدیریت زمان مناسب شما را قادر میسازد هوشمندانهتر کار کنید نه سخت تر، به طوری که در زمان کمتر، کارهای بیشتر و با کیفیت بالاتر انجام دهید.
از این که زمان خود را به مطالعهی این مقاله اختصاص دادید از شما بی نهایت سپاسگزاریم. حال در قسمت نظرات بنویسید که شما چه کتابهای دیگری در زمینهی مدیریت زمان میشناسید؟
نویسنده : یاسمن وزیرزاده
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آراء: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
با سلام علم و ترفند زمان شناسی و زمان سنجی در بین مردم این زمان ایران دیده نشده و اصلا توجه نشده است.و من هم جدای از این قانون نبودم به نظر من قبل از اینکه هر کتابی در این زمینه بخواهید بخوانید بهتر هست اول کتاب دنیل پینگ با نام کی (when)ترفندهای علمی زمان سنجی رو بخوانید
ساده روان و علمی